Підписання документів ЕП |
Всі електронні документи, які подаються у державні звітні органи або відправляються контрагентам, повинні підписуватись ЕП посадових осіб та печатки (наявними в установі) та шифруватись сертифікатом звітного органу або контрагента. У програмному комплексі FREDO вбудовані криптографічні бібліотеки, тому підпис та шифрування звітів реалізовані безпосередньо в програмі. Що потрібно зробити перед підписанням документів ЕП та їх відправленням? Безпосередньо перед першим підписанням ЕП документа та його відправленням необхідно налаштувати певні параметри системи та виконати підготовчі процедури для коректної роботи цього сервісу. 1. Завантажте у програму сертифікати, отримані в одного із кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг (КНЕДП). Обов'язково переконайтесь, що сертифікати дійсні, тобто термін дії сертифікатів не закінчився. 2. Налаштуйте комплекти підписів відповідальних осіб для розділів документів, які використовуються. 3. Для відправлення документів електронною поштою налаштуйте вбудований поштовий клієнт. 5. Створіть, заповніть та перевірте документ. Способи підписання звітів В програмі FREDO передбачені такі варіанти підписання звітів:
Підпис звітів - якщо секретний ключ збережений на електронному носії 1. Першим накладається підпис бухгалтера, наприклад: У вікні може бути представлений список сертифікатів декількох посадових осіб, якщо він був сформований при налаштуванні комплектів підписів. Оберіть прізвище особи, сертифікатом якої необхідно підписати даний документ. 2. У полі Каталог з секретними ключами вкажіть шлях до каталогу, в якому розміщені секретні ключі. Секретний ключ - це файл із розширенням *.zs2 (АЦСК "Україна") або *.dat (КНЕДП ІДД ДПС, КНЕДП "Masterkey"), який був згенерований під час формування заявки на отримання сертифікатів ЕП. ПОРАДА: Якщо Ви забули, де були збережені секретні ключі під час їх генерації, скористайтесь функцією пошуку ОС Windows:
3. У поле Пароль секретного ключа введіть пароль секретного ключа, який Ви вводили при генерації заявки на сертифікат. ПОРАДА: При введенні пароля зверніть увагу на розкладку клавіатури, а також на Caps Lock - вони мають співпадати з встановленими при генерації заявки.
5. Натисніть ОК для продовження. 6. Почергово повторіть процедуру підпису всіма потрібними ЕП згідно з налаштованим комплектом підписів. 7. Звіт набуває стан Готовий до подачі. Тепер документ можна відправляти у контролюючий орган або контрагенту. Підпис звітів - якщо секретний ключ зберігається у хмарному сховищі CloudKey Якщо ви зберігаєте секретний ключ у провайдера довірчих послуг у хмарному сховищі CloudKey, у вікні Підпис встановіть відмітку CloudKey:
У полі Пароль секретного ключа введіть пароль доступу до хмарного сховища. Почергово повторіть процедуру підпису всіма потрібними ЕП згідно з налаштованим комплектом підписів.
Підпис звітів - якщо секретний ключ збережений на захищеному носії (токені) Перелік захищених носіїв, які підтримуються у програмі, наведений у розділі. Щоб підписати документ за допомогою захищеного носія: 1. Оберіть сертифікат відповідальної особи потрібного КНЕДП. 2. Підключіть носій з секретним ключем обраного сертифікату до комп'ютера. 3. У вікні Підпис встановіть опцію Використовувати захищений носій.
4. У полі Пароль носія введіть пароль доступу до захищеного носія. Натисніть ОК.
5. Почергово повторіть процедуру підпису всіма потрібними ЕП згідно з налаштованим комплектом підписів. Для кожного типу підпису необхідно підключити захищений носій з відповідними секретними ключами. 6. Звіт набуває стан Готовий до подачі. Тепер документ можна відправляти у контролюючий орган або контрагенту. Підписані комплектом підписів документи готові до відправлення у контролюючі органи або контрагентам. Якщо для збереження секретних ключів використовується мережний криптомодуль "Гряда-301" фірми АТ «IIT» - див. більше у розділі Робота з мережним криптомодулем Гряда у FREDO. |