Встановлені сертифікати |
Адміністрування – Сертифікати – Встановлені сертифікати Даний підрозділ призначений для управління сформованими сертифікатами відкритого ключа ЕП. У таблиці підрозділу відображаються завантажені сертифікати ЕП поточної установи. Підтримуються сертифікати наступних кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг (КНЕДП):
Отримані електронною поштою, збережені на зовнішньому електронному носії або на комп’ютері користувача в обраному каталозі сертифікати ЕП, необхідно завантажити у програму. 1. На панелі інструментів виберіть команду Додати сертифікат або натисніть клавішу Ins. 2. У вікні Windows, що відкрилось, стандартним способом вкажіть шлях до каталогу, де зберігаються файли сертифікатів. Оберіть потрібний сертифікат (або декілька) та завантажте в програму. 3. Запис з основними даними (код, прізвище отримувача чи найменування установи, ЄДРПОУ установи, видавець сертифікату, закінчення дії сертифікату та адреса E-mail) з’явиться в таблиці встановлених сертифікатів. 4. Програма запропонує виконати налаштування комплекту підписів: Щоб відкласти налаштування підписів, натисніть Ні. Налаштування комплектів підписів потрібно буде виконати у розділі Адміністрування - Параметри системи - Підпис. Щоб налаштувати комплекти підписів, натисніть Так. 5. Відкриється вікно Налаштування комплекту підписів. У даному вікні представлені розділи з можливими варіантами накладання електронних підписів на документи. Налаштуйте комплект підписів згідно з вимогами Вашого підприємства. Виберіть розділ, відкрийте список варіантів підписів () , виділіть та встановіть потрібний варіант. Під назвою розділу буде відображений комплект підпису для документів та перелік підписантів згідно завантажених сертифікатів ЕП. Якщо в установі є декілька посадових осіб-підписантів (бухгалтерів, відповідальних осіб), можливе редагування списку підписантів. Натисніть на кнопку у полі запису, та у відкритому довіднику оберіть власника сертифікату, що має право підпису. Оберіть всі необхідні комплекти та натисніть ОК.
6. В реєстрі завантажених сертифікатів доступні наступні функції:
Безпосередньо із програми можна завантажити або поновити свої сертифікати (наприклад, при втраті) із сайту сертифікаційного центру. Дана функція можлива лише для сертифікатів, виданих КНЕДП АЦСК "Україна" та КГНЕДП ІДД ДПС. 1. На панелі інструментів виберіть команду Завантажити з Інтернету. 2. За кодом ЄДРПОУ установи відбуватиметься пошук наявних сертифікатів на сайтах КНЕДП "Україна" та КНЕДП ІДД ДПС.
Якщо сертифікати за кодом ЄДРПОУ не знайдені, система повідомить про це в окремому вікні.
Якщо доступ в Інтернет із комп’ютера з програмою відсутній - з’єднайтесь із сайтом КНЕДП АЦСК "Україна" з іншого комп’ютера з доступом до Інтернету за посиланням https://www.uakey.com.ua/. Знайдіть сформований сертифікат. Для спрощення та прискорення скористайтесь функцією пошуку: за кодом ЄДРПОУ установи або ІПН. Знайдений сертифікат потрібно зберегти на комп’ютері користувача. Для цього оберіть Завантажити, і у вікні, що відкрилося, вкажіть шлях збереження сертифікату, та збережіть його, натиснувши відповідну кнопку. Збережені таким чином сертифікати потрібно завантажити у програму описаним вище способом.
В програмному комплексі реалізована можливість зміни пароля до секретного ключа підписувача. Ця функція призначена лише для сертифікатів КНЕДП АЦСК "Україна"! 1. Виберіть сертифікат, до якого потрібно змінити пароль секретного ключа. 2. Натисніть правою клавішею миші по обраному сертифікату. У контекстному меню, що відкрилось, виберіть команду Зміна пароля секретного ключа.
3. Відкриється вікно для вибору шляху до каталогу, де збережені секретні ключі. Виділіть потрібний секретний ключ. 4. Відкриється наступне вікно Зміна пароля. Введіть старий та новий паролі у відповідні поля та натисніть кнопку ОК. 5. Система повідомить про успішну зміну паролю. Функція призначена для пошуку секретного ключа, який відповідає вибраному сертифікату. Використовується, наприклад, якщо у вказаному каталозі міститься декілька секретних ключів. Виконується для всіх типів сертифікатів. Для пошуку секретного ключа виконайте наступне: 1. Виділіть у таблиці сертифікат, для якого потрібно знайти секретний ключ. 2. Оберіть команду Пошук секретного ключа одним із способів:
3. Відкриється вікно для вибору шляху до каталогу (носія) з секретними ключами. Оберіть каталог. 4. У наступному вікні буде запропоновано у відповідні поля ввести пароль до секретного ключа:
Якщо ключ не буде знайдено, у протоколі буде повідомлено, що у вибраному каталозі ключ відсутній. В програмному комплексі реалізована можливість друку паперової форми сертифіката ЕП: 1. Виділіть сертифікат, який потрібно роздрукувати. 2. Скористайтесь одним із способів:
3. На виконання команди у окремому вікні відкриється бланк сертифікату для попереднього перегляду.
Всі сертифікати мають обмежений термін дії. Дати видачі і дата закінчення терміну дії сертифікату вказуються в сертифікаті. Таким чином, сертифікат дійсний від дати видачі до дати закінчення терміну дії. Сертифікат може припинити свою дію раніше зазначеного в ньому терміні дії. Процедура, при якій центр сертифікації припиняє дію сертифікату передчасно, називається скасуванням або блокуванням сертифікату. Різниця між ними полягає в тому, що після блокування дія сертифікату може бути відновлена, тоді як операція скасування безповоротно анулює сертифікат. 1. Натисніть правою клавішею миші по обраному сертифікату. У контекстному меню, що відкрилось, виберіть команду Скасувати/Заблокувати.
В програмному комплексі реалізована можливість збереження сертифікатів на комп’ютер користувача або зовнішній електронний носій. Для збереження сертифікатів виконайте такі дії: 1. Виділіть один або декілька сертифікатів. 2. Скористайтесь одним із способів:
3. У вікні Windows, що відкрилось, стандартним способом вкажіть шлях до каталогу для збереження файлу та натисніть на кнопку ОК. Відобразиться повідомлення про збереження файлів до обраної папки.
Файлам буде присвоєно імена наступного формату: <тип АЦСК>_<ЄДРПОУ>_<ІПН>_<призначення і тип><дата закінчення сертифіката>, де:
Тип АЦСК:
Призначення:
Тип:
Наприклад: Файл: 9_12312311_12345698_DC20150213.crt Тип АЦСК=9=АЦСК "Україна" ЄДРПОУ=12312311 ІПН = 12345698 призначення і тип = директор, шифрування Дата закінчення: 13.02.2015
Для сертифікатів КНЕДП АЦСК «Україна» реалізований механізм автоматичної перевірки зміни статусів сертифікатів. Кожну годину, а також при кожному вході в підприємство програма перевіряє, чи не був змінений статус сертифікатів. Якщо з моменту попередньої перевірки у статусах сертифікатів відбулися зміни, на екрані з'явиться інформаційне вікно. Якщо жодних змін у статусах сертифікатів не знайдено, вікно не відображається. Інформаційне вікно повідомлятиме про зміни у статусах сертифікатів незалежно від того, у якому модулі програми ви працюєте. Вікно містить три кнопки, що відповідають статусам сертифікатів: Заблоковано, Скасовано, Створено нові. Щоб переглянути список сертифікатів, для яких відбулась зміна статусу, натисніть на кнопку, що відповідає статусу сертифіката (див. рисунок). Зверніть увагу! У вікні відображені не всі сертифікати, а лише ті, статус яких змінився з моменту останньої перевірки. Безпосередньо в інформаційному вікні можливо видалити недійсні сертифікати, або завантажити нові сертифікати (якщо у налаштуваннях ролі користувача надано відповідні права). Для цього: 1. Натисніть відповідну кнопку (Скасовано або Нові). 2. Оберіть потрібний сертифікат, встановивши відмітку у рядку таблиці. 3. Натисніть кнопку (Видалити або Завантажити).
Функція Змінити тип сертифіката дозволяє змінити для деяких АЦСК тип та призначення сертифікатів після завантаження їх у модуль. (Наприклад, якщо у сертифікаті не вказаний тип підпису, у модулі після імпорту такого сертифіката може некоректно відображатися його тип та призначення). Зміна можлива лише для сертифікатів типу: «Директор», «Бухгалтер», «Співробітник» та неможлива для сертифікатів типу «Печатка установи». Поточний та змінений сертифікати повинні мати однакове призначення – або підписання, або шифрування (наприклад: можна змінити тип сертифіката з «Бухгалтер (підписання)» на «Співробітник (підписання)».
Зверніть увагу! Можлива зміна сертифікатів одного призначення (підпис - на підпис, шифрування - на шифрування). Оновлення даних посадових осіб в картці підприємства Ця функція дозволяє замінити у вкладці Керівництво – картка установи наявні дані керівника та бухгалтера даними із сертифікатів цих посадових осіб (наприклад: при зміні в установі директора чи бухгалтера). 1. Виділіть у вкладці потрібний сертифікат та із контекстного меню оберіть – Оновити дані в картці підприємства.
|