|
Користувач програмного комплексу "FREDO" не може самостійно відправити заявку на отримання нового сертифікату електронною поштою. Для відправлення заявки електронною поштою необхідний електронний підпис адміністратора реєстрації (вповноваженого співробітника сертифікаційного центру). За додатковими поясненнями та подальшого надання допомоги зверніться до представника продавця.
|
Крок 1 - Створення заявки на отримання сертифікатів
|
Важливо! Заявки на отримання сертифікатів ЕП створюються на підставі даних, внесених у картку підприємства.
Перед початком формування заявок на отримання сертифікатів переконайтесь, що картка підприємства заповнена в повному обсязі.
1. Для створення заявки на отримання сертифікату ЕП скористайтесь одним із наступних способів:
• | на панелі інструментів натисніть на кнопку Сформувати заявки; |
• | виберіть команду Правка – Сформувати заявки; |
• | у контекстному меню оберіть команду Сформувати заявки; |
• | натисніть на клавішу Ins. |
| Натисніть на рисунок, щоб збільшити |
2. | У відкритому вікні Формування заявок на сертифікати оберіть Створити нові: |
| Натисніть на рисунок, щоб збільшити |
3. | Відкриється вікно Формування заявок на сертифікат: |
| Натисніть на рисунок, щоб збільшити |
4. Реквізити у групах Дані організації та Адреса заповнюються автоматично з картки установи. Перевірте ці дані.
Заповніть вручну дані у групі Відповідальна особа:
• | у полі П.І.Б контактної особи вкажіть прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка уповноважена отримати сертифікати для установи. Це будь-яка особа, до якої можна звернутись в разі виникнення питань, пов'язаних з сертифікатами ЕП. Ці відомості автоматично додадуться в поля електронної заявки на отримання сертифікатів. |
• | у полі Телефон контактної особи вкажіть її контактний телефон, |
• | У полі Парольний діалог необхідно вказати пароль. Це будь-яке слово чи словосполучення, яке слугує підтвердженням у разі, якщо потрібно відкликати або заблокувати даний сертифікат. |
Встановіть "галочку" напроти документів, які потрібно створити із заявками, та натисніть Далі.
5. Відкриється вікно Формування заявок на сертифікат, у якому оберіть типи сертифікатів, для яких потрібно створити заявки:
| Натисніть на рисунок, щоб збільшити |
Поле ЄДДР (Єдиний державний демографічний реєстр) можна заповнити вручну, натиснувши на полі лівою кнопкою миші. Поле заповнюється значенням з ID-паспорта або біометричного паспорта.
Поля ЄДРПОУ/ІПН, Назва організації/ПІБ, E-Мail – обов'язкові для заповнення. Якщо якесь з цих полів не заповнене, кнопка Далі неактивна.
Також у цьому вікні ви можете додати заявку, натиснувши на кнопку . У рядку, що з'явиться, оберіть тип заявки - натисніть у колонці Заявка та у випадному рядку списку оберіть потрібне значення. Введіть обов'язкові дані: ЄДРПОУ/ІПН, Назва організації/ПІБ (обираються з довідників), E-Mail.
Щоб видалити заявку, виділіть потрібний рядок та натисніть кнопку .
Примітка:
|
ЕП співробітника - надає право певному співробітнику підприємства (окрім керівника та бухгалтера) підписувати Податкові накладні, Додаток № 2 до податкової накладної чи інші первинні документи.
|
Встановіть галочки напроти потрібних заявок і натисніть Далі.
У разі, якщо ви ще не замовили CloudKey, програма запропонує скористатися цією послугою:
Якщо ви бажаєте зберегти секретні ключі КЕП у захищеному хмарному сховищі, натисніть кнопку Сформувати рахунок. Буде створений та відкритий рахунок на оплату послуги CloudKey. Оплатіть отриманий рахунок у будь-якій банківській установі, після чого створіть Заявки на отримання сертифікатів.
Якщо ви бажаєте зберегти секретні ключі у файлі або на захищеному носії, закрийте вікно та сформуйте Заявки, як описано нижче.
Крок 2 - Генерація файлу заявки на отримання сертифіката для надання в КНЕДП Україна
|
1. | Відкриється вікно генерації файлу заявок та секретних ключів. У заголовку вікна відображається порядковий номер та загальна кількість генерованих ключів та заявок на сертифікати. |
У вікні обирається спосіб генерації та збереження секретних ключів і заявок.
2. Якщо ви зберігаєте секретні ключі на диску комп'ютера, встановіть позначку Зберігати секретний ключ у файл.
У відповідні поля введіть пароль до секретного ключа та повторіть його для підтвердження правильності введення.
Оберіть каталог для збереження секретних ключів та заявок.
Пароль представляє собою послідовність знаків, які використовуються при підписанні ЕП документів. Пароль дозволяє бути впевненим, що ніхто не зможе скористатись Вашим ЕП.
Пароль повинен складатись мінімум з 3, максимум з 64 символів.
Пароль може складатися з будь-яких комбінацій букв, цифр, інших символів (` ~ ! @ # $ % ^ & * ( ) _ - + = { } [ ] \ | : ; " ' < > , . ? /).
В паролі враховується регістр.
Щоб забезпечити безпеку Вашого підпису, рекомендується завжди використовувати надійні паролі.
Поради щодо створення надійних паролів:
Пароль повинен відповідати трьом основним вимогам:
— він повинен бути відомий тільки вам;
— його легко його пам'ятати;
— його має бути складно підібрати.
• | Складайте пароль як мінімум з восьми знаків. |
• | Не використовуйте в якості пароля загальновідомі дані - ім'я, день народження, номер паспорта або назви компанії. |
• | Використовуйте в паролі одночасно букви верхнього і нижнього регістрів, цифри, символи, пробіли. |
Ніколи і ні за яких обставин нікому не повідомляйте свій пароль! Якщо все ж таки потрібно записати пароль, щоб не забути, переконайтесь, що він зберігається в надійному місці і не позначається фразами як «мій пароль».
Повторіть пароль для підтвердження правильності введення.
|
Виберіть спосіб, яким Ви збираєтесь надати заявки на отримання сертифікатів до КНЕДП:
• | записати на оптичний диск - згенеровані секретні ключі записуються на оптичний диск, а файли заявок - у вибраний каталог. Даний варіант радимо використовувати, якщо секретні ключі генеруються на чужому комп'ютері. При записі ключів одразу на диск досягається максимальна їх захищеність, тобто виключається можливість відновлення видалених файлів. |
Під час запису диск не фіналізується. При повторному записі дані з диску не видаляються, а дозаписуються.
• | зберегти на диск - в указаний каталог зберігаються, як файли секретних ключів, так і файли заявок. |
|
Користувач програмного комплексу не може самостійно відправити заявку на отримання сертифікату електронною поштою, а лише записати її на диск або в каталог. Потім цю заявку потрібно передати уповноваженому співробітнику КНЕДП.
|
3. | Якщо ви використовуєте для збереження секретного ключа захищений носій, під'єднайте його до комп'ютера. |
Встановіть опцію Зберігати секретний ключ на захищений носій. Перелік захищених носіїв, які підтримуються у програмі, наведений у розділі.
У полі Захищений носій для збереження секретних ключів натисніть кнопку та оберіть потрібний носій.
У полі Пароль ключа введіть пароль доступу до носія.
Оберіть каталог для збереження заявки у відповідному полі.
Будьте уважними! Кількість спроб вводу пароля обмежено виробником носія.
| На одному носії для певної особи (підприємства) можливо зберегти один універсальний ключ (ключ шифрування та ключ підписання в одному файлі). |
Більше про секретні ключі на токенах дивись у розділах Як зберегти секретний ключ на захищеному носії та Операції з ключем на захищеному носії.
Примітка:
|
Якщо для генерації ключів одночасно обрано кілька заявок в таблиці, дії по генерації секретного ключа потрібно буде виконати для кожної заявки (сертифіката) окремо.
Якщо ви зберігаєте секретні (особисті) ключі на захищеному носії, перед генерацією наступного ключа необхідно підключити до комп'ютера відповідний носій.
|
Оберіть спосіб для збереження файлів заявок.
4. Якщо ви використовуєте збереження секретного ключа у хмарному сховищі CloudKey, встановіть відмітку Зберігати секретний ключ у хмарному сховищі CloudKey.
Введіть пароль, який буде використовуватися для доступу до секретного ключа.
Оберіть каталог для збереження заявки у відповідному полі.
Зверніть увагу! | Опція Зберігати секретний ключ у хмарному сховищі CloudKey доступна у разі, якщо попередньо був сформований та оплачений рахунок на послугу CloudKey. |
Докладно про збереження секретного ключа у захищеному у хмарному сховищі дивіться у розділі Збереження секретного ключа у хмарному сховищі CloudKey.
5. Результатом генерації буде створення файлу заявки та секретного ключа і збереження їх у обраний спосіб, наприклад:
Розширення в назвах файлів особистих ключів, заявок та сертифікатів мають спеціальне призначення і змінювати їх не можна.
Нижче наведені формати розширень файлів та пояснення до них:
*.zs2 – особистий (секретний) ключ електронного підпису в КНЕДП "Україна".
Файли з таким розширенням до сертифікаційного центру не надаються, вони зберігаються безпосередньо у посадової особи. Потрібно додатково подбати про захист цієї інформації.
Відповідальність за збереження секретних ключів та паролів до них покладається на заявника;
*.рск – файл, який містить електронну заявку на отримання сертифікату відкритого ключа електронного підпису в КНЕДП "Україна" та Картку реєстрації електронної заявки на кваліфікований сертифікат підписувача ЕП.
Файли з таким розширенням надаються до сертифікаційного центру на зовнішньому електронному носії.
Картка реєстрації електронної заявки поміщається також і у Реєстр звітів у тому звітному періоді, коли у програмі формувалась заявка, її потрібно роздрукувати, підписати та поставити мокру печатку установи.
Важливо! Роздрукувати заявку на отримання сертифікату ЕП можна тільки після генерації секретного ключа. Вікно Генерація секретного ключа відображається для кожної заявки, що створюється.
Зберігається єдиний універсальний ключ, який може використовуватися як ключ шифрування та як ключ підписання. Створюється універсальна заявка на одночасне формування сертифікатів підписання та шифрування.
Примітка:
|
Якщо у програмі ведеться звітність декількох установ та обране збереження секретних ключів у файл, рекомендується в указаному каталозі створити папки для кожної установи, що містять у назві код ЄДРПОУ.
Можна також записати ключі всіх установ в один каталог, але додатково подбати про захист інформації. Відповідальність за збереження інформації в обох випадках покладається на заявника.
Таким чином, якщо в програмі ведеться звітність декількох установ, при переході до іншої установи, не потрібно кожного разу обирати каталог з секретними ключами.
|
| Натисніть на рисунок, щоб збільшити |
Крок 3 - Друк обраних заявок
Якщо у вікні Генерація секретного ключа була вибрана опція Друкувати файл заявки, відкриється вікно, що містить список всіх згенерованих заявок, наприклад:
Оберіть заявки для друку, обравши позначки у потрібних рядках.
Для друку заявок натисніть кнопку Друк.
Натискання кнопки Відміна закриває вікно без друку заявок.
Після закриття вікна Друк заявок згенеровані документи будуть відображені у таблиці розділу Заявки на сертифікат.
Також у окремому вікні відкривається Картка приєднання до Договору про надання послуг з обробки даних, постачання, видачі та обслуговування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів кваліфікованого електронного підпису. Перевірте її, роздрукуйте, підпишіть та поставте мокру печатку.
Наверх
Редагування заявки
1. Відкрийте потрібну заявку на вкладці Заявки на сертифікат.
Якщо у картці підприємства відсутні дані, що необхідні для заявки, заповніть ці поля вручну. (Можливе редагування заявок, для яких ще не згенеровані секретні ключі.)
Поля, що підсвічені рожевим кольором, доступні для заповнення та редагування.
| Натисніть на рисунок, щоб збільшити |
Примітка:
|
Якщо у графі заявки "Публікація сертифіката дозволяється" вказано "Так", сертифікат ЕП буде опублікований на сайті КНЕДП "Україна" https://www.uakey.com.ua/, де його можна отримати;
якщо "Ні" - сертифікат надається особисто у сертифікаційному центрі.
|
• | поле 1.1 "П.І.Б підписувача (або назва для печатки)" заповнюються автоматично даними з картки підприємства: |
— для юр. особи - в заявці на підпис директора, в заявці на підпис бухгалтера;
— для ФОП - в заявці на підпис директора, в заявці на підпис бухгалтера;
— для фіз. особи - в заявці на підпис фізичної особи.
• | поле 1.2 "ЄДРПОУ або ІН підписувача / ЄДДР" містить 2 частини, до яких вноситься ЄДРПОУ або ІН підписувача/ЄДДР відповідно. Поле ЄДДР (Єдиний державний демографічний реєстр) заповнюється значенням з ID паспорта або біометричного паспорта. ЄДДР необов'язкове для заповнення. |
• | поле 1.5 «Назва організації, поле 1.6 «ЄДРПОУ організації / Код філії» |
— для ФОП не заповнюється.
• | Для ФОП в Заявці на підпис директора поле 1.4 «Посада» не заповнюється. |
Зверніть увагу! Якщо в картці підприємства в полях «ПІБ керівника» та «ПІБ бухгалтера» 2 слова (прізвище та ім’я; ім’я та по-батькові), або більше 3, поле в Заявці на сертифікат автоматично не заповниться.
|
2. На панелі інструментів натисніть кнопку .
Перевіряється заповнення обов’язкових полів у заявці і у випадку відсутності обов’язкових даних, система підсвітить червоним кольором поля, що необхідно заповнити.
Виправте помилки та знову перевірте заявку.
3. Збережіть заявку, натиснувши кнопку або комбінацію клавіш Ctrl+S.
4. На вкладці Заявки на сертифікат виділіть відредаговану Заявку та згенеруйте секретний ключ (Файл – Згенерувати заявки, кнопка на панелі інструментів)
Наверх
Що потрібно зробити далі?
|
1. | Скопіювати на будь який зовнішній електронний носій файли заявок (файли з розширенням *.рск) для подання в КНЕДП "Україна". |
| Файли секретних ключів (*.zs2) залишаються у заявника. Потрібно додатково подбати про захист цієї інформації (скопіювати її вміст на інший носій: CD-диск, флеш-диск, в інший каталог). Відповідальність за збереження секретних ключів та паролів до них покладається на заявника! |
| У випадку пошкодження секретного ключа необхідно отримати новий сертифікат (тобто сплатити рахунок, повторно згенерувати цей ключ та надати до сертифікаційного центру заявку на сертифікат) |
2. | Ознайомитись із порядком отримання сертифікатів ЕП на сайті КНЕДП "Україна" https://www.uakey.com.ua/. Підготувати комплект документів. |
3. | Роздрукувати, підписати та завірити печаткою установи Картки реєстрації електронних заявок. |
4. | Надати всі документи в АЦСК "Україна". |
Наверх
Експорт заявок на сертифікати
|
Файли заявок також зберігаються у вкладці Заявки на сертифікат. У випадку втрати файлів заявок (файли з розширенням *.рск) передбачена можливість їх експорту.
Зверніть увагу! Експортуються лише згенеровані заявки на сертифікат.
1. Виділіть файл заявки, який необхідно вивантажити.
2. У меню Файл оберіть команду Експорт – Експорт, або у контекстному меню оберіть команду Експорт.
3. Відкриється вікно Експорт. Вкажіть шлях для збереження файлу та натисніть кнопку ОК.
Наверх
Друк заявок на сертифікати із таблиці модулю Заявки на сертифікат
|
1. Виділіть файл заявки, який необхідно роздрукувати.
2. Оберіть один з способів:
• | оберіть команду меню Файл – Друк; |
• | з контекстного меню оберіть команду Друк; |
• | натісніть комбінацію клавіш Ctrl+P. |
3. Відкриється вікно налаштування друку. Вкажіть необхідні параметри та натисніть кнопку Друк.
Також друк можливий з вікна відкритого документа по команді меню Файл – Друк.
Зверніть увагу! Друкуються лише згенеровані заявки на сертифікат. При спробі друкувати незгенеровану заявку, виводиться вікно попередження:
Після попередження функція друку стає недоступною.
Наверх
|