Поля шаблона

Top  Previous  Next

В цьому розділі:

Як створити користувацьке поле

Як вставити поле в документ

Як додати довідник

Як вставити в документ динамічну таблицю

Як додати поля реквізитів учасників багатостороннього обміну документами

Як налаштувати графічне відображення підписів та печаток на документі

Експорт опису полів шаблонів первинних документів

Основною структурною одиницею, з якої складається шаблон документа, є поле. Для створення доступні 4 типи полів:

Поле користувача - це поле, якому користувач може самостійно задавати атрибути, такі як найменування, ідентифікатор, тип даних тощо. У бланку таке поле доступне для заповнення власноруч з клавіатури. Може також містити формулу.
Системне поле - поле, що містить дані із картки поточного підприємства, картки контрагента, тощо. Ці полі заповнюються автоматично в момент створення документа даними із однойменних системних полів карток.
Довідник - поле, до якого підключений довідник. Заповнюється обраними даними із довідника.
Динамічна таблиця - таблиця, в якій є можливість додавати рядки в процесі заповнення документа.

Як створити користувацьке поле

Для того, щоб створити користувацьке поле, скористайтесь одним із наступних способів:

в меню Правка оберіть команду Створити – Створити поле;
оберіть команду Створити поле на панелі Структура шаблона;
оберіть кнопку Створити Створити поле на панелі інструментів.
Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

На панелі Структура шаблона з'явиться нова група Поля користувача, у яку додано щойно створене поле.
Для коректного використання полю потрібно задати правильні параметри і властивості.

За замовчуванням, найменування та ідентифікатор поля матимуть назву FIELD1.

Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

Заповніть параметри створеного поля:

Найменування - назва користувацького поля. Заповнюється вручну із клавіатури. Радимо використовувати унікальне найменування.
Ідентифікатор - унікальний набір цифр та/або літер для ідентифікації користувацького поля в шаблоні. Заповнюється вручну із клавіатури.
Тип даних - задає формат користувацького поля. Передбачено наступний перелік типів:

- Строка - тип даних, значеннями якого є довільна послідовність символів алфавіту (рядок). Наприклад: "вітаю усіх!"
Якщо використовується цей тип даних, з'являються додаткові властивості:
- Розмір - використовується для обмеження кількості символів в полі.

- Число з точкою - тип даних, який використовується для відображення чисел з виділенням дробової частини. Наприклад: 0,25; 2,00
Якщо використовується цей тип даних, з'являються додаткові властивості:
- Знаків після коми - кількість символів, які слід відображати після коми;
- Формат - відображення числа у вигляді цілої і дробової частини, або цілої або дробової. В базі зберігається повне введене значення. За замовчуванням, округлення виконується до другого знака;
- Відділяти розряди - якщо встановлена дана ознака, в даному полі відображатиметься роздільник груп розрядів;
- Відображати прописом - якщо встановлена дана ознака, числове значення в цьому полі відображається прописом.

- Дата - використовується для відображення значень дати. Наприклад: 01.02.2015.
Якщо використовується цей тип даних, з'являються додаткові властивості:
- Формат - перелік доступних для відображення форматів дати;
- Розбивати на ячейки - якщо встановлена ознака в цьому полі, кожний елемент дати поміщається в окрему клітинку. Властивість доступна лише для числового формату дати.
Також вмикається додатковий параметр - Вирівнювати по - правому чи лівому краю.

- Час - використовується для відображення часу. Наприклад: 14:05:00

- Ціле число - це будь-яке ціле число, що може бути додатнім чи від’ємним. Наприклад: 10, -74
Якщо використовується цей тип даних, з'являються додаткові властивості:
- Відображати прописом - якщо встановлена дана ознака, числове значення в цьому полі відображається прописом.

- Булеве значення - може приймати значення правда та неправда. Використовується для відображення значень двох станів, наприклад true/false, yes/no або on/off.

В електронній формі - якщо встановлена дана ознака, користувацьке поле буде доступне для заповнення в електронній формі документа (Вигляд/Електронна форма).
Заборонити редагування - якщо встановлена дана ознака, поле заблоковане від редагування. Використовується, наприклад, для розрахункових полів.
Тип списку - можливо встановлювати значення Редагований та Фіксований. При встановленні типу Редагований, під час заповнення документа користувач матиме можливість редагувати обране зі списку значення. Перелік значень списку задається у полі Список значень.
Список значень - даний атрибут використовується з метою створення жорсткого списку значень для вибору в полі.
Порожнє поле - встановлюється, що саме відображати в порожньому полі документа. Оберіть із списку доступних значень.
Не друкувати - якщо встановлена дана ознака, поле не друкуватиметься.
Підказка - текстове поле для нотаток користувача щодо обраного поля.
Штрих-код - відобразити дані у вигляді штрих-коду. У додаткових полях, що відкриються після встановлення позначки, вкажіть параметри:
-Тип штрих-кода - оберіть тип з випадаючого списку: EAN13 (тільки для цифрових даних), CОDE128 (для цифрових та символьних даних), QR-Code (для матричних штрих-кодів);
-Ширина штрих-кода - вкажіть ширину поля у сантиметрах (для відображення у документі);
-Висота штрих-кода - вкажіть ширину поля у сантиметрах (для відображення у документі).
як вставити поле з штрих-кодом

 

ПІБ підписанта - значення поля буде перевірятися на відповідність імені у сертифікаті під час підписання документа (у разі встановлення опції Параметри системи – Документообіг – Перевіряти відповідність імені відповідальної особи до імені сертифіката в первинних документах). Якщо параметр встановлено, тип даних поля автоматично приймає значення Строка.
ПІБ підписанта контрагента - значення поля буде перевірятися на відповідність імені у сертифікаті контрагента-підписанта під час підписання документа на стороні контрагента (незалежно від встановлення опції Параметри системи – Документообіг – Перевіряти відповідність імені відповідальної особи до імені сертифіката в первинних документах).
Заборонити редагування отримувачем - встановлення заборони редагування поля отримувачем.

Властивість буде корисною для документів, що заповнюються як відправником так і отримувачем, наприклад, таких як Акт звіряння, перша частина якого заповнюється відправником, а друга редагується отримувачем.

Якщо опція встановлена – відповідне поле документа доступне для редагування відправником, але не доступне для редагування отримувачем. Якщо опція вимкнена – поле доступне для редагування як відправником, так і отримувачем.

Після внесення даних збережіть їх, натиснувши на кнопку .

Тепер налаштоване поле можна вставити в шаблон будь-яким зручним для Вас способом, описаним в наступному розділі.

Наверх

Як вставити поле в документ

Всі поля в документ вставляються з панелей Структура шаблона, Структура системи та Реєстр шаблонів.

Вставити поле в документ можна одним із наступних способів:

1. Шляхом перетягування потрібного поля з панелі.
Для цього потрібно виділити поле на панелі, утримуючи ліву клавішу миші, і перетягнути його у потрібне місце документа.

Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

2. Встановіть курсор миші у тому місці шаблона, де потрібно вставити поле. Оберіть необхідне поле на одній із панелей та двічі натисніть лівою клавішею миші по ньому.

Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

3. Встановіть курсор там де потрібно вставити поле. Оберіть необхідне поле на одній із панелей та натисніть кнопку Поле на панелі інструментів конструктора.

Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

Порада №1

В деяких бланках користувач створює поля власноруч. Такі поля можуть бути в нагоді і в інших шаблонах документів. Для того аби не створювати їх знову, поля з іншого шаблона можна вставити в поточний. На панелі Реєстр шаблонів знайдіть бланк, в якому знаходиться потрібне поле, розгорніть його вміст і знайшовши поле, вставте його будь-яким зручним для Вас способом.

Порада №2

Поля Дата документа, Номер документа, Сума без ПДВ, Загальний ПДВ, Сума по документу, ЄДРПОУ (Контрагента), Найменування (Контрагента) - це поля, значення яких відображається в Реєстрі електронних документів. Радимо використовувати саме ці поля в шаблоні, а не створювати користувацькі поля власноруч.

Порада №3

Якщо документ, що створений на основі шаблона, буде відправлятись контрагенту електронним каналом зв'язку, в цьому шаблоні обов'язково мають бути поля ЄДРПОУ (Контрагента) та/або ІПН (Контрагента). На підставі даних з цих полів відбувається пошук контрагента в адресній книзі.
Для того, щоб ці поля в документі не було видно, встановіть ознаку Не друкувати та/або виділіть поле іншим кольором (Формат/Колір фону тексту).

Порада №4

Для відображення в документі зразків підписів та/або печатки на панелі Структура шаблона в групі Основні поля оберіть Підпис бухгалтера (відповідний), Підпис директора (відповідний) та Печатка установи (відповідна).

Порада №5

Для відображення інформації про підписантів у друкованій формі документа у шаблон необхідно додати поле SIGNERINFO. Інформація про підписантів відображається (за наявності відмітки у розділі Адміністрування – Параметри системи – Документообіг – Накладати інформацію про підписантів) при збереженні документа за допомогою функції Друк в PDF або перегляді документа у Реєстрі електронних документів.

При збереженні шаблона, якщо у ньому відсутнє поле для відображення інформації про підписантів SIGNERINFO, буде відображене вікно повідомлення:

При підтвердженні, у шаблон буде автоматично додане поле SIGNERINFO.

Також зверніть увагу:

На панелі Структура шаблона представлені найбільш використовувані основні поля, поля з Картки підприємства та поля з Картки контрагента.

Передбачена можливість вставляти в шаблон інші поля з Картки підприємства, яких немає в запропонованому за замовчуванням переліку.

Для цього в меню Правка оберіть команду Створити Додати поле з "Картки установи (або кнопка Створити Додати поле з "Картки установи" на панелі інструментів).

Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

Відкриється вікно Вибір поля з картки установи. Оберіть потрібне поле і натисніть ОК.

Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

Поле додасться в блок Картка підприємства панелі Структура шаблона. Тепер його можна вставити в шаблон будь-яким зручним для Вас способом, описаним в даному розділі.

Натисніть  на рисунок, щоб збільшити
Натисніть  на рисунок, щоб збільшити

Наверх

Як додати довідник

Вставити поле з підключеним довідником в документ можна одним із наступних способів:

в меню Правка оберіть команду Створити Додати довідник
оберіть команду Додати довідник на панелі Структура шаблона
оберіть кнопку Створити Додати довідник на панелі інструментів.
Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

На виконання команди відкриється вікно Підключити.

У вікні Підключити довіднику привласнюється ідентифікатор - унікальний набір цифр та/або літер для однозначної ідентифікації поля довідника. За замовчуванням, система пропонує код, але за потреби його можна змінити власноруч.

У полі "Довідник" натисніть кнопку вибору. У відкритому вікні оберіть потрібний довідник та натисніть кнопку ОК. Назва довідника перенесеться у поле Довідник.

Натисніть ОК для продовження.

Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

Обраний довідник додається на панель "Структура шаблона".

Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

Тепер будь-яке поле з обраного довідника можна вставити в шаблон зручним для Вас способом, описаним в розділі вище.

Наверх

Як вставити в документ динамічну таблицю

Вставити динамічну таблицю в документ можна одним із наступних способів:

в меню Таблиця оберіть команду Створити динамічну таблицю,
оберіть команду Створити динамічну таблицю на панелі Структура шаблона,
оберіть кнопку Створити Створити динамічну таблицю на панелі інструментів.
Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

Відкриється додаткове вікно вибору параметрів динамічної таблиці. За замовчуванням, пропонується створити таблицю на 1 рядок та 6 стовпчиків. Встановіть потрібне значення рядків і стовпчиків таблиці та натисніть Вставити.

Таблиця вставляється в шаблон. Дані про поля таблиці відображаються на панелі Структура шаблона. Налаштувати індивідуальні параметри кожного окремого поля таблиці можна на панелі "Властивості поля"

Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

Наверх

Як додати поля реквізитів учасників багатостороннього обміну документами

Поля для введення реквізитів учасників багатостороннього обміну документами додаються на вкладці Маршрут Документа.

Вкладка з'являється у шаблоні при встановлені значення параметру Кількість отримувачів більше 1.

Вкладка Маршрут документа містить блоки Отримувач для визначення полів, у яких вводитимуться реквізити учасників багатостороннього обміну документами. Кількість блоків визначається кількістю отримувачів, що були вказані у параметрі шаблона Кількість отримувачів.

Кожен блок містить поля ЄДРПОУ та Код філії. Оберіть дані, що міститимуть відповідні реквізити, натиснувши на кнопку в полі. Поле для введення реквізитів отримувача попередньо повинно бути додане у шаблон документа - див. приклад:

Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

За замовчуванням, маршрут документа відповідає послідовності, у якій поля реквізитів отримувачів зазначені на вкладці Маршрут документа у Конструкторі шаблона.

Системні поля для збереження ЄДРПОУ та коду філії контрагента SIDE_EDRPOU_K та SIDE_DEPT_K автоматично встановлюються для першого отримувача (блок Отримувач 1 на вкладці конструктора шаблона Маршрут документа). Відповідно, за замовчуванням, першим отримувачем документа буде контрагент, для якого використовуються ці поля у шаблоні документа.

Наверх

Як налаштувати графічне відображення підписів та печаток на документі

Поля для графічного відображення підписів та печаток додаються на вкладці Структура шаблона.

1. У області Структура шаблона оберіть Додати графічне поле.

2. У список полів шаблона, у блоці Користувацькі зображення, додасться нове графічне поле IMGFIELD<порядковий номер поля>.

3. У області Властивості поля налаштуйте необхідні параметри:

Тип – тип графічного відображення, що буде знаходитися у полі: із списку, що відкривається, оберіть значення Підпис або Печатка;
Сторона – зі списку оберіть сторону, підпис або печатка якої буде знаходитися у полі: Відправник або Отримувач;
Для багатостороннього обміну значення у полі Сторона обирається з фіксованого списку, у відповідності до кількості сторін обміну: Відправник, Отримувач 1, … Отримувач n. Кількість отримувачів визначається значенням параметру шаблона Кількість отримувачів
Номер підпису – номер підпису сторони, графічне відображення якої буде знаходитися у полі (вводиться значень від 1 до 10).
Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

4. Додайте поле у шаблон та розташуйте його у потрібному місті документа. У первинному документі зображення підписів/печаток будуть відображатися згідно з налаштуваннями графічних полів.

Наверх

Експорт опису полів шаблонів первинних документів

У конструкторі шаблона можливо експортувати опис полів шаблонів первинних документів.

Таким чином, можливо отримати інформацію щодо призначення та розташування полів шаблона,

Для збереження опису полів:

1. У модулі Шаблони первинних документів виділіть шаблон, опис якого необхідно отримати.

2. Виконайте команду Файл – Експорт – Експорт опису шаблона:

Натисніть на рисунок, щоб зменшити
Натисніть на рисунок, щоб зменшити
3.У відкритому вікні оберіть шлях для збереження файлів та формат збереження:

PDF – зберегти відображення розташування полів у документі у форматі .pdf;

Excel – зберегти докладний опис полів шаблона, що містить назву, тип даних тощо у форматі .xls.

Натисніть ОК.

4. Програма повідомить про завершення експорту даних.

Залежно від обраних налаштувань, буде збережено документи відповідного формату, назва яких містить код обраного шаблона.

Якщо опції PDF та Excel не вибрані, зберігаються дані у файлах формату .doc: розташування полів шаблона у документі та опис формату XML для імпорту.

5.Експортувати опис полів шаблонів також можливо у модулі Реєстр електронних документів з вікна відкритого документа за допомогою команди Файл – Експорт – Експорт опису шаблона:
Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

При експорті опису полів з модулю Реєстр електронних документів у документі «Опис формату XML для імпорту» буде наведений приклад XML для імпорту.

Наверх