Реєстр документів довільних форматів |
Модуль Реєстр документів довільних форматів призначений для імпорту у програму будь-яких файлів для підписання електронним підписом (ЕП) та відправки на довільні електронні адреси. Завантажені у програму файли відкриваються для перегляду, якщо на комп'ютері користувача встановлена програма для перегляду такого типу файлів. Для довільного підписання в програму може завантажуватися один або група файлів. У даному розділі ви маєте можливість:
Операції переміщення, видалення, збереження, підписання та відправку можливо виконувати як з окремими документами, так і пачками документів. Модуль Реєстр документів довільних форматів має складну структуру, в якій пачка містить файли, а перелік пачок документів залежить від обраної папки. Зліва розташована панель Каталог документів, дозволяє створювати складну ієрархічну структуру папок. У каталог документів окремо виведено папку Вхідні, в яку розміщуються всі документи довільного підписання, що надійшли електронною поштою. Папка Вхідні заблокована від видалення. Справа зверху розміщено пачки документів довільного підписання. Справа знизу – документи довільного підписання, що входять в обрану пачку. Перш ніж додати нові документи для довільного підписання, необхідно створити групу, якій вони будуть підпорядковані. 1. Створіть нову папку на панелі Навігація одним із способів:
Для створення підпорядкованої підгрупи, виділіть ту групу, в якій потрібно її створити. 2. Відкриється вікно Створення папки. Введіть назву папки та натисніть кнопку ОК.
3. Запис групи додасться на навігаційну панель. Для видалення помилкової групи призначена команда Видалити групу (), для редагування назви групи - команда Редагувати папку (). Зверніть увагу! При видаленні групи безповоротно видаляється увесь її вміст - всі документи, що включені в групу. 1. Для того, щоб додати файл у модуль, скористайтесь одним із наступних способів:
Виділіть цей файл (групу файлів) курсором миші та імпортуйте. 3. Вкажіть назву пачки (документа), під якою документ(и) проімпортуються у програму. 4. По закінченні процедури, програма відображає протокол імпорту даних.
Переміщення документів між папками Передбачена можливість переміщувати документи з одного каталогу в інший. Перемістити можливо один або декілька документів (пачок). Виділіть їх звичайним для OC Windows способом: окремі - з натиснутою клавішею Ctrl, розташовані послідовно - з натиснутою клавішею Shift. Скористайтесь одним із способів:
Оберіть каталог, в який потрібно перемістити документ, та натисніть ОК. Документ буде переміщено у вказаний каталог. Для того, щоб підписати документ(и), виділіть потрібний документ (пачки документів) та скористайтесь одним із наступних способів:
У вікні Підпис оберіть будь-який із доступних ЕП, вкажіть каталог розміщення секретних ключів та введіть пароль секретного ключа. Натисніть ОК. Кількість підписантів не регламентовано та не обмежено! Документ набуває стану Підписаний. За потреби, підпишіть файл іншими ЕП. Якщо для підписання виділено кілька документів (пачок), ЕП будуть підписані всі обрані пачки документів. Зверніть увагу! Пачки документів можливо підписати декілька разів, наприклад, печаткою установи, підписом директора та підписом головного бухгалтера. Кількість підписів, що може бути накладена на пачку документів, необмежена. При підписанні ЕП накладаються на кожен документ, що міститься у пачці. У модулі можливо переглянути та перевірити інформацію про накладені підписи. Для перевірки натисніть праву кнопку миші у рядку виділеного підписаного документа, та оберіть з контекстного меню команду Властивості. Відкриється вікно Властивості, що містить інформацію про використані сертифікати. Натисніть кнопку Перевірка. Відкриється вікно протоколу перевірки сертифіката:
Підписання файлів у форматі .P7S Підписаний файл у форматі .P7S містить файл документа та кожен накладений підпис в окремому файлі з розширенням .P7S. Для підписання документів у форматі .P7S, виконайте дії:
При кожному підписанні формується окремий файл-підпис. Початковий файл документа залишається незмінним.
Перевірка накладених електронних підписів на документ виконується, як описано вище. Збереження підписаного документа у форматі .p7s Для збереження документів виконайте дії:
Документ разом зі всіма підписами зберігається у окремому каталозі, який створюється програмою. Ім'я каталогу збігається з ім'ям пачки, у якій знаходився документ, це ім'я зазначене у колонці Найменування документа. Підписи зберігаються у окремих файлах з розширенням .p7s. Ім'я файлу підпису має формат: <ім’я файлу документа>.<розширення файлу документа>.(N).p7s, де N – номер підпису. На сайті https://czo.gov.ua/verify можливо перевірити експортований з підписами документ довільного формату за допомогою сервісу перевірки ЕП. Завантаження документа, підписаного у форматі .p7s
Виділіть їх курсором миші.
Завантажений документ у вікні модуля буде відображений зі статусом Підписаний.
Перевірка сертифікатів, якими підписаний імпортований файл, виконується, як описано вище. Для того, щоб відправити підписаний документ (пачки документів), виділіть їх та скористайтесь одним із наступних способів:
Відкриється вікно Вибір адресата. Оберіть адресата. Далі у вікні Дані листа, в однойменних полях можливо вказати тему та короткий зміст листа. Якщо поля не будуть заповнені користувачем, за замовчуванням відображається запис «Електронний документ FREDO».
Відправте документ. Після відправлення документ набуває стану Відправлений. У нижній частині вікна з'являється вкладка Відправлено, на якій відображається інформація про одержувача, тема та зміст листа: Вказані тема та зміст листа також відображаються у вхідній пошті отримувача: Коли адресат отримає документ, внизу вікна з'являється вкладка Доставлено. Ця функція призначена для зашифрування адресату підписаного документа (пачки документів) та збереження його на електронному носії чи жорсткому диску комп'ютера. Підписаний та зашифрований на адесата файл(и) може використовуватись для відправлення електронною поштою з іншого комп'ютера. Наприклад, цей спосіб доцільно використовувати, якщо на комп'ютері з встановленою програмою FREDO відсутній доступ до мережі Інтернет. Зашифрований файл можливо відправити з іншого комп'ютера з доступом до Інтернет в додатку до електронного листа контрагенту. Виділіть потрібні файли (пачки) та скористайтесь одним із наступних способів:
На виконання команди відкриється стандартне вікно операційної системи для вибору шляху збереження файлу. Виберіть адресата та зашифруйте файл. Підписаний та зашифрований файл буде збережений у вибраній папці. Експорт документів довільного підписання Для експорту документів довільного підписання, виділіть потрібний файл (пачки) та скористайтесь одним із наступних способів:
На виконання команди відкриється вікно для вибору шляху збереження файлу. Збережіть файл у вибраній папці. Якщо документи підписані ЕП, програма спитає, чи зберігати файли підписаними? Оберіть потрібний Вам варіант.
По закінченні процедури, програма відображає протокол експорту даних. Прийом документів довільного підписання Відправлені електронною поштою документи довільного підписання надходять як звичайна вхідна кореспонденція. Отримані документи поміщаються у папку Вхідні, набувають стану Отриманий. Як тільки документи отримано, відправнику надійде повідомлення про доставку. |