Підписання ЕП та відправлення акцизних документів для реєстрації в ЄРАН та контрагентам

Top  Previous  Next

Вихідні акцизні документи можуть відправлятися на реєстрацію в ЄРАН та контрагентам.

Для відправлення електронними каналами зв'язку документ повинен бути заповненим, перевіреним та збереженим. Накладання ЕП на акцизні документи виконується за допомогою команди Підписати або ж запускається одразцу після вибору команди Відправити.

Відправлення акцизних документів можливе:

1. Із вікна відкритого документа

Даний спосіб дозволяє відправити лише один документ - відкритий.

Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

Підписати документ

На виконання команди Підписати розпочнеться стандартний процес підписання документа ЕП.
Після накладення підписів директора/бухгалтера та печатки установи документ набуває статусу "Готовий до відправки". Програма повторно запропонує підписати файл сертифікатом печатки установи, таким чином підписується "конверт", в який поміщається файл для відправки.

Відправити в контролюючий орган / Відправити контрагенту

На виконання команди розпочнеться підписання документа ЕП та одразу відправка документа адресату.

Для реєстрації в ЄРАН документ відправляється на прийомний шлюз Інформаційного порталу ДПС (процедура аналогічна реєстрації ПН/РК в ЄРПН).

2. Безпосередньо з Реєстру акцизних документів

Даний спосіб дозволяє відправляти як один документ, так и групу документів одночасно.

У реєстрі виберіть потрібний акцизний документ або групу акцизних документів та оберіть один із варіантів:

на панелі інструментів натисніть кнопку Відправити - ;
виберіть команду Файл – Відправити;
у контекстному меню оберіть команду Відправити.

 

Оберіть потрібного адресата з доступних: ДПС або контрагент.

Натисніть на рисунок, щоб збільшити
Натисніть на рисунок, щоб збільшити

На виконання команди розпочнеться підписання документа ЕП та одразу відправка документа адресату. По закінченні процедури, відображається протокол відправки документів.

Також зверніть увагу:

Після підписання документів комплектом кваліфікованих електронних підписів (КЕП), у відповідних місцях бланку документів встановлюється позначка "ЕП", що свідчить про накладений підпис/печатку. Якщо в Картці підприємства налаштовані зразки підписів директора/бухгалтера та печатки підприємства, то після підписання документа у відповідних місцях бланку відображаються завантажені у програму сканкопії зразків для більшої наочності.
Контрагент, що отримав документ, також бачить зображення підпису та печатки установи.

Для того, щоб документ роздруковувався разом із зображеннями підпису та печатки, необхідно встановити позначку в полі "Накладати зображення підписів під час друку" в Параметрах системи.

В акцизному документі обов'язково заповнюється податковий номер контрагента, та, якщо є, - код філії. Виходячи з цих реквізитів безпосередньо перед відправленням акцизного документа відбувається перевірка актуальності та наявність сертифікатів ЕП контрагентів. За умови наявності застарілих сертифікатів або їх відсутності програма автоматично завантажує нові актуальні сертифікати із сайту КНЕДП. Якщо з будь-якої причини завантаження сертифікату неможливе, програма повідомить про це користувача.
Для акцизних документів реалізовано функцію мультишифрування, яка полягає в шифруванні документа сертифікатами директора та печатки контрагента. Таким чином, при отриманні документа, контрагент може розшифрувати його одним з цих сертифікатів.
Якщо відправляється документ новому контрагенту, який відсутній в адресній книзі та/або в довіднику "Контрагенти", програма пропонує створити їх записи.
Аналогічно при отриманні документа від нового контрагента, автоматично створюється запис в адресній книзі та картка в довіднику "Контрагенти".
Документи, які були відправлені електронними каналами зв'язку, неможливо видалити з Реєстру акцизних документів (пальне), функція видалення заблокована. Такі документи можливо лише перемістити в Архів.
Після отримання контрагентом документів надійде повідомлення про доставку.